Vakantieverslag Kos #2

En dan nu het tweede deel van mijn verslag over mijn vakantie op Kos. Ook nu heb ik weer veel foto's om te laten zien!

Dag 4:
Omdat we de dag hiervoor zo'n lange dag hadden gehad, waren we er aan toe om weer een dagje te relaxen aan het zwembad. Deze keer besloten we aan het kleine zwembad achter ons kamercomplex te gaan liggen. Hier is het wat rustiger en kun je liggen op iets fijnere ligbedden. Er is sprake van een hittegolf in Griekenland, dus het was niet fijn om lang in de zon te liggen. We waren daarom vaak in het zwembad te vinden. 
Die avond hadden we gereserveerd in het Italiaanse restaurant. We hadden een buffet verwacht, maar we konden een gerecht uitkiezen van een menukaart. Het eten was weer eens erg lekker! Je had bovendien ook echt het idee dat je uit eten ging, terwijl je eigenlijk gewoon gaat eten bij je all-inclusive hotel. 's Avonds hebben we nog wat drankjes gedronken en spelletjes gespeeld. Ik neem vaak Pina Colada, yumm!


Dag 5:
Vandaag gingen we een eilandtour op Kos doen waarbij je verschillende plaatsen gaat bezoeken en typisch eten van Kos gaat proeven. Als eerste gingen we naar een overblijfsel van een geneeshuis die Hippocrates vroeger heeft opgericht. 



Daarna gingen we naar een wijngaard waar we verschillende wijnen konden proeven. Ook kregen we een uitleg van het hele productieproces en mochten we rondkijken en foto's maken. 




De derde stop was in het plaatsje Zia. Hier gingen we de typische Griekse Moussaka eten. Ze gaven van tevoren een demonstratie hoe dit gerecht wordt klaargemaakt. Na de lunch kregen we wat vrije tijd om het dorpje te verkennen en winkeltjes te bezoeken.


Het 'toetje' kregen we bij de vierde stop. We gingen naar een familiebedrijf die honing produceert. Ook hier kregen we een uitleg over het productieproces. Vervolgens kregen we hapjes met honing en kaneel en konden we proeven van de honing. 


Als laatste stopten we bij een strandje waar we even heerlijk in de zee konden zwemmen voor wat verkoeling. Je kon er ook voor kiezen om even wat te gaan drinken. Wij hadden het erg warm en daarom zijn we even de zee in gegaan. 


Daarna was het ook alweer snel tijd om weer richting het hotel te gaan. Het was een hele leuke excursie en we hadden overal genoeg tijd om alles te bekijken en te beleven, niet te lang en niet te kort. Helaas heb ik niet van alle mooie dingen foto's kunnen maken.

Dag 6:
Dit was niet een hele bijzondere dag, want we hebben de hele dag aan het zwembad gelegen. We probeerden lekker bruin te worden en sprongen af en toe in het zwembad om even af te koelen. Ik heb me absoluut niet verveeld, want ik had twee hele leuke boeken mee en ik heb een paar tijdschriften uitgelezen. Ook is er in het hele resort hele goede WiFi, jeej.

Morgen komt er nog een laatste post online over de laatste paar dagen van mijn vakantie op Kos. In de laatste paar dagen heb ik niet zo heel veel foto's meer gemaakt, dus die post zal waarschijnlijk een stuk korter zijn!

1 opmerking: