Vakantieverslag Kos #1

Afgelopen maandag ben ik teruggekomen van mijn vakantie op Kos met mijn moeder en zusje. Aangezien ik bijna ga verhuizen naar Groningen, wilde mijn moeder nog graag een keer met het gezin op vakantie, al denk ik wel dat ik nog wel vaker met m'n moeder mee zal gaan. We zaten in een all-inclusive hotel dichtbij Kos-stad. Binnen 5 minuten met de bus waren we in het centrum. Ik heb weer veel foto's gemaakt die ik jullie zal laten zien in meerdere berichten, omdat dit bericht anders wel heel erg lang wordt. Natuurlijk vertel ik daarbij ook wat we hebben meegemaakt en wat we hebben gedaan.

Dag 1:
Om half 1 vertrokken we met de auto naar Schiphol. Dit is voor ons een rit van 2 uur. Om half 5 hoorden we te vertrekken met het vliegtuig, maar dit werd uiteindelijk 5 uur. Helaas hadden we een tussenlanding in Chania (Kreta) waar we 40 minuten moesten wachten voordat we weer verder gingen vliegen naar Kos, onze eindbestemming. Gelukkig konden we even uit het vliegtuig, even een frisse lucht nemen en de beentjes strekken. Rond 11 uur 's avonds lokale tijd kwamen we aan op Kos. Koffers halen en de transfer duurden niet zo lang, dus we waren binnen een uurtje al bij ons hotel. Wat ons gelijk opviel is dat ons resort echt heel groot is, het lijkt wel een soort dorp! Met een golfkarretje werden we naar onze kamer gebracht, want dit was anders nog wel een eindje lopen geweest. Eenmaal op onze kamer gingen we gelijk tandenpoetsen en naar bed, aangezien het inmiddels al half 1 was. We waren ook er moe van het reizen.

Dag 2:
We besloten maar wat later te gaan ontbijten, omdat we anders niet zoveel slaap zouden hebben. Op ons resort kun je op drie verschillende plekken ontbijten en gelukkig zit er eentje vlak achter ons complex. Het ontbijt was erg lekker! Je had erg veel keus en het was allemaal lekker vers. Jammer dat het erg rumoerig was, maar dat heb je wel vaker in zulke massale hotels.
Na het ontbijt gingen we het zwembad ontdekken. Er zijn hier wel 5 verschillende zwembaden waarvan er eentje heel groot is. Gelukkig zijn er redelijk veel ligbedden, reserveren is niet per se nodig. Lunchen kon dichtbij het zwembad. Ook de lunch was heel erg uitgebreid.


's Avonds hadden we gereserveerd bij het Griekse restaurant. Dineren kan ook weer op verschillende plaatsen. Bij het Griekse restaurant was er een speciale Griekse avond. We hebben heerlijk gegeten!
Die avond zijn we ook nog naar het centrum van Kos gegaan. Het is heel erg groot en het barst er van de restaurantjes en winkeltjes. Ik vind het een hele gezellig en mooie stad! We hebben enkele vluchtelingen gezien, maar hier hebben we geen last van gehad gelukkig.




Dag 3: 
Vandaag gingen we op excursie naar het vulkaneneiland Nisyros. De vulkaan op dit eiland is geen actieve vulkaan, maar wel een levendige vulkaan, op vele plekken komen dampen uit de grond en de geur van zwavel is zeer sterk. Het was een uur varen met de boot. Als eerste gingen we naar een klassiek Grieks bergdorpje met witblauwe huisjes. Daar hebben we even doorheen gewandeld en een ijsje gegeten.





Vervolgens gingen we naar de krater van de vulkaan. Hier kon je ook in gaan staan, maar dit hebben wij niet gedaan, omdat we van boven ook al een goed zicht hadden op de krater. In de krater was het erg warm door stoom afkomstig vanuit de magmakamer. Ook stonk het er zoals gezegd heel erg naar zwavel. Het was wel heel erg bijzonder om te zien!


Als laatste kregen we nog vrije tijd in het dorpje Mandraki aan de haven. Hier hebben we gegeten en even rondgelopen. In het restaurant heb ik een heerlijke tonijnsalade gegeten. 



In het dorp werd een lokaal beachvolleybaltoernooi georganiseerd. Ik vond het wel leuk om even te kijken, aangezien ik zelf ook een tijd op volleybal heb gezeten. 


Na de vrije tijd in het dorpje gingen we weer richting het hotel. Ik moet zeggen dat ik vandaag niet optimaal kon genieten van de leuke dag, omdat ik me de hele dag niet lekker voelde. Ik had hoofdpijn en ik was misselijk.. De dag duurde erg lang, maar voelde voor mij nog veel langer dan voor de anderen. Die avond ben ik dan ook vroeg gaan slapen. 

1 opmerking:

  1. Wauw gaaaf! Ik zou zo graag een keer naar Kos willen gaan. Al die witte huisjes zijn super schattig.

    BeantwoordenVerwijderen