Vakantieverslag Kos #3

Iets later dan gepland, maar dan hier toch het laatste deel van mijn vakantieverslag. We hebben nog een boottrip gemaakt en verder hebben we weer veel aan het zwembad gelegen.

Dag 7:
Op zaterdag gingen we weer een excursie doen. Dit keer gingen we de Kaiki eilandentour doen. Met de boot gingen we dus langs drie verschillende eilanden dichtbij Kos. We hebben veel gevaren en de dag duurde erg lang, maar gelukkig hadden we een hele fijne boot. We lagen op ligbedden en er was een bar waar je lekkere cocktails kon halen. Als eerste vaarden we naar het eiland Pserimos. Dit eilandje telt ongeveer 100 inwoners, die leven van het dagtoerisme en de visserij. Er was niet heel veel te zien in het dorpje. Vandaar dat we, zoals alle andere toeristen, besloten om op het strand te gaan liggen en een verfrissende duik te nemen. Na het zwemmen en het zonnen zijn we nog even naar de enige paar winkeltjes gelopen om deze even te bekijken. Terug op de boot kregen we de lunch en vervolgens gingen we verder varen naar het volgende eiland.

Na een uur varen kwamen we aan op het eiland Kalymnos. Het uitzicht dat je had vanaf de boot was heel erg mooi. Overal waar je keek zag je gekleurde huisjes en in de haven lagen tientallen boten. We gingen eerst met de reisleidster naar het sponzenmuseum gaan, wat een kwartiertje lopen was vanaf de boot. Daar kregen we uitleg over de verschillende sponzen en sponzenduikers, want daar staat het eiland vooral bekend om. Daarna kregen we nog wat vrije tijd. We hebben daar even heerlijk op een terrasje gezeten.

Het laatste eiland Plati was niet erg bijzonder. Op de boot werd verteld dat het eiland maar twee inwoners heeft. Hier was dus niets te zien, we hebben er alleen even gezwommen. Je kon vanaf de boot springen, maar het was ook mogelijk om naar het strandje te lopen en daar het water in te lopen. Dat laatste hebben wij gedaan. Daarna gingen we weer richting Kos wat nog wel anderhalf uur varen was!

Dag 7:
Dit was alweer de een na laatste dag op Kos voor ons. We hadden de laatste twee dagen geen bijzondere plannen meer, dus bleven we op het resort. We hebben weer de hele dag bij het zwembad gelegen.

Dag 8:
's Morgens vroeg kregen we gelijk te horen dat onze vlucht van half 12 's avonds twee uur later zou vertrekken. Niet erg dat we dit al zo vroeg te horen kregen, want nu konden we ook gewoon twee uur langer in het hotel blijven. Helaas moesten we al wel voor 12 uur uitchecken. Gelukkig mochten we nog wel douchen etc. in een speciale ruimte nadat we onze kamer niet meer in konden. Ook hadden we nog de hele dag all-inclusive Ook deze dag gingen we weer zwemmen en relaxen.
's Avonds aten we in het Griekse restaurant en die avond hebben we bij de bar van dit restaurant gezeten totdat onze bus arriveerde die ons naar het vliegveld zou brengen. Eenmaal in de bus kregen we te horen dat we nog een uur vertraging hadden, aangezien Schiphol ontregeld was door de ernstige storm in Nederland. Nadat we hadden ingecheckt, leidden de reisleidsters ons naar een restaurant waar we een gratis drankje en broodje kregen voor het ongemak. We moesten namelijk nog wel 3 uur in de nacht wachten totdat het vliegtuig waar we in moesten zou arriveren, terwijl dit vliegveld erg klein is, amper winkeltjes heeft en totaal ongezellig is. Dit was dus erg goed geregeld door Arke!

Heel vroeg in de morgen kwamen we aan in Nederland. Helaas moesten we nog 2 uur in de auto om weer helemaal thuis te zijn. Ik was toen erg moe en ik ben na een stevig ontbijt gelijk naar bed gegaan om even een paar uur bij te slapen!