Vakantie Marmaris #1

Ik ben gisteren thuis gekomen van een geweldige vakantie in Marmaris met mijn vriend. We zaten in een vier sterren hotel op basis van all inclusive midden in het centrum. We zaten aan de hoofdweg, dus we konden binnen no-time bij de boulevard en de winkeltjes/restaurantjes zijn. Ik en mijn vriend waren nog nooit in Marmaris geweest. Vroeger in mijn kinderjaren ben ik wel vaak naar hele grote all inclusive resorts geweest in Side en Antalya, maar dit was anders.


We vlogen vanaf Eindhoven, omdat dat het goedkoopst was. Het was niet het meest dichtbij, maar dit vonden we niet erg. We hebben namelijk beide een gratis studenten-OV en daarom zijn we met de trein naar Eindhoven gegaan. Omdat het erg warm was en we nog een poosje moesten wachten voordat we konden inchecken (we waren veel te vroeg), gingen we een lekker koele frappuchino halen bij de Starbucks op het vliegveld. Mijn vriend nam caramel, ik mokka. Uiteindelijk kwamen we 's avonds laat bij ons hotel aan na een transfer van 1,5 uur. 


De volgende dag gingen we gelijk heerlijk relaxen aan de zee, nog een beetje uitrusten van de lange reis van de dag daarvoor. Het hotel had een eigen strand waar we gratis gebruik konden maken van de strandbedden en parasols. We lagen vlakbij het water en het uitzicht was erg mooi!


Ook het zwembad van het hotel was niet verkeerd! Toch lagen we vaker aan het strand, omdat er niet veel ligbedden bij het zwembad waren en deze meestal al vroeg gereserveerd waren door families met kleine kinderen.. Daarnaast vonden we het ook gewoon leuker om aan het strand te liggen. Op deze foto kun je zien dat het hotel erg groen was en mooie beplantingen heeft. Het maakt het hotel erg sfeervol. 


De volgende dag gingen we met een dolmusje naar het dorpje Içmeler. Een dolmus is een goedkoop busje die je van de ene stad naar het andere brengt. Er rijden er heel veel van. Je hoeft enkel je hand op te steken en hij stopt willekeurig ergens aan de weg om je op te pikken. Je kunt ook zelf bepalen waar je er weer uit wilt, erg handig! 

Içmeler is ook een badplaats met veel hotels, winkels en restaurantjes. Bovendien heeft het een heel mooi strand en een prachtige blauwe zee.  





De foto hierboven laat ons strand zien. Hier waren we zoals gezegd vaak te vinden!


Dit was ons terras van het hotel waar we ook vaak zaten. Daarnaast was een bar waar je de hele dag door lekkere drankjes en cocktails kon halen. Het terras had uitzicht op zee, echt heel erg mooi. 


Dan tot slot nog een foto van een bord eten van een lunch. Het was een all inclusive hotel met goed eten, maar toch was er niet altijd evenveel keus. Daarom at ik vaak hetzelfde, terwijl ik eigenlijk helemaal geen moeilijke eter ben. Dit was eigenlijk samen met het reserveren van bedjes het enige nadeel van het hotel. 

Omdat ik erg veel foto's heb, komt er binnenkort nog een post met foto's, omdat het anders wel een heel lang bericht wordt. Ik laat dan onder andere zien wat voor excursies we hebben gedaan. 

Hebben jullie nog vakantieplannen? 

1 opmerking:

  1. Wat een leuke foto's heb je gemaakt! Het was duidelijk een hele fijne vakantie!
    Ik ben ook sinds vandaag terug van Marmaris en heb je tips die je achterliet op mijn blog zeker kunnen gebruiken! Bedankt daarvoor!
    Heel veel liefs,
    S. <3

    BeantwoordenVerwijderen