Vakantie Marmaris #2

De laatste paar dagen van de vakantie gingen we nog twee excursies doen. Op vrijdag gingen we onder andere naar het mooie Dalyan. Daar gingen we met een fluisterbootje op de rivier varen om uiteindelijk bij de zwavel- en modderbaden uit te komen. Bij deze Hot Springs konden we ons insmeren met modder die blijkbaar goed voor je is als je last hebt van spanningen en stress. Daarna kon je het laten opdrogen en dan werkte het als een soort masker voor je lichaam. Ook kon je in een soort zwavelbad, mineraalrijk water van 39 graden. Dit stonk heel erg naar eieren, maar blijkbaar maakt het je huid jonger en zachter haha. Na het modder- en zwavelbad kregen we een lunch om vervolgens de koningsgraven in Kaunos te bewonderen.



Tijdens het varen op de rivier zagen we nog een paar schildpadden. Van de meesten zagen we alleen het kopje, maar deze schildpad liet zich volop zien.



De bovenste twee foto's zijn van het dorpje Kaunos. Dit is een antiek stadje waar veel toeristen op af komen. Het is te bereiken door met een bootje de rivier over te varen. 


Vervolgens gingen we naar het Iztuzu strand die wordt gezien als het mooiste strand van de regio. Het heeft fijn zand en een blauwgroene zee, terwijl Marmaris vooral kiezelstranden heeft. Bij het Iztuzu strand is een schildpaddenopvang gelegen. Hier worden Caretta Caretta schildpadden opgevangen die gewond zijn. Ze hebben grote hoofden en rood bruine schilden en ze komen van mei tot september naar het Iztuzu strand om te nestelen. Op het strand waren daarom veel schildpaddeneieren te zien. In de buurt van deze eieren mocht je niet je handdoek neerleggen, het was dan ook met witte linten aangegeven. 




Op onze laatste dag gingen we nog een bootexcursie doen waarbij we lekker veel konden zwemmen in de zee. Dit vonden we wel fijn, want het was er echt heel erg warm, namelijk rond de 40 graden. Op de boot hadden we ligbedden en het eten/drinken was inclusief, heel fijn! Ik heb vaker boottochten gedaan op vakantie, maar ik heb daarbij nog nooit op zo'n luxe boot gezeten. Wat ook fijn was, was dat er niet heel veel mensen mee waren. We hadden dus alle ruimte en konden zitten/liggen waar we wilden. Het was echt heel erg relaxed.



De bootexcursie hadden we expres op de laatste dag gepland, omdat onze huid dan al redelijk aan de zon gewend zou zijn. Op een boot zit je namelijk redelijk veel in de zon en kun je snel verbranden. Dit hadden we nu niet, omdat we al een redelijke bruine kleur op onze lichaam hadden.. 

De volgende dag gingen we alweer vroeg op weg naar het vliegveld om weer naar huis terug te keren. Helaas ging het inchecken heel erg traag en hadden we geen tijd meer om eten te kopen voor in het vliegtuig. We hadden nog wel wat gekocht in het vliegtuig, maar daarmee was mijn maag nog niet gevuld. Als gevolg werd ik misselijk en kreeg ik hoofdpijn, omdat ik slecht tegen lang niet eten kan. Vervelend was dat we ook nog een tussenstop hadden waarbij we bijna een uur moesten wachten. Toen moest ik na het landen ook nog eens 3 uur met de trein reizen om thuis te komen.. Eenmaal thuis voelde ik me heel erg ziek en ben ik gelijk gaan slapen. Helaas een slechte afsluiter van mijn vakantie in Marmaris, maar de vakantie zelf was heel erg leuk!

1 opmerking:

  1. Opnieuw hele mooie foto's! Wij hebben deze excursie ook gedaan! ^^
    Het was heel mooi om te zien, alleen waren wij een beetje teleurgesteld.
    Ze hadden ons verteld dat we hele grote schildpadden gingen zien op het strand, maar daar was niets van waar, wel jammer want ik had dat graag eens gezien!
    Voor de rest was het een hele rustige uitstap! :)

    <3

    BeantwoordenVerwijderen